خانه > او یک جلاد نیست > او یک جلاد نیست !

او یک جلاد نیست !

سعید مرتضوی  جوان است و فرصت برای محاکمه او بسیار است .

۱. سعید مرتضوی  دادستان سابق تهران و قاضی  اسبق ِ شعبه ۱۴۱۰ متهم است که از موقعیت شغلی خود  سوء استفاده نموده  است . عناوین کلی  این سوء استفاده ها عبارتند از :

  • بستن غیر قانونی مطبوعات222
  • برخورد غیر قانونی با اصحاب مطبوعات
  • تجاوز جنسی به متهمین دادگاهها
  • قتل زهرا کاظمی  خبرنگار ایرانی- کانادایی
  • صدور احکام دستگیری خارج از روال قانونی
  • سوء استفاده از موقعیت قانونی به نفع یک جریان خاص سیاسی
  • اقدام علیه امنیت ملی کشور به طرق مختلف
  • اقدام علیه تمامیت ارضی کشور 
  • مشارکت و معاونت در کودتای ۲۲ خرداد و حوادث بعد از آن
  • و….

۲. اغلب اتهامات اصلی سعید مرتضوی   ذیل ِ یک عنوان کلی  قابل ذکر ند . این عنوان کلی عبارت است از : مجازات پیش از محاکمه . یعنی سعید مرتضوی متهم است که در موارد بسیاری قبل از محاکمه ، متهم را مجازات کرده است . مثلا اعتماد ملی را قبل از محاکمه بسته است . یا زهرا کاظمی را قبل  از محکوم شدن به اعدام ،  به قتل رسانده است و یا سر ِ عبدالله رمضان زاده را از قبل از محاکمه ،شکسته  است  وحتی او متهم است که فرق ریمیل و ایمیل را نمی دانسته است ، اما دادگاه وبلاگ نویسان را برگزار کرده است .

۳. هم اکنون سعید مرتضوی تنها یک متهم است ، یک جلاد نیست . او باید در دادگاه بی طرف ، تحت نظر هیات منصفه ، تفهیم اتهام شود و با برخورداری از حقوق انسانی و قانونی به دفاع از خود بپردازد و در صورت اثبات اتهام آنگاه مجازات شود . چنین باد .

۴.  در این زمان ، جلاد خواندن سعید مرتضوی ، نه تنها باری از دوش جنبش سبز بر نمی دارد ، بلکه  تکرار اشتباهاتی که سالها پیش در برخورد با مخالفین جمهوری اسلامی مرتکب شدیم . از هویدا گرفته تاقتل های کردستان  بدست خلخالی و کشتار ۶۷ و  نمونه های فراوان دیگر . 

۵. زمانی رسیده است که واژه مبارک و میمون ِ »  محاکمه » را بیشتر  و بیشتر بکار بریم و از تکرار ذهنی واژهای شومی چون مجازات و اعدام و جلاد بپرهیزیم . مبادا در دام ِ شیوه های کسانی چون خلخالی و مرتضوی و رادان و طائب و … بیافتیم . یادمان باشد : خون به خون شستن محال آمد ، محال .  

6. حرف دلم را بگویم ، دوستان ! من  نگران سعید مرتضوی نیستم . سعید مرتضوی جوان است وفرصت  برای محاکمه او بسیار است . راستش ،   من  هر روز ، نگران کسانی هستم  که بی محاکمه  می میرند  . من نگران محاکمه کسانی هستم که می ترسم بمیرند  و فرصتی برای محاکمه آنان نداشته باشیم .

  1. اوت 31, 2009 در 3:08 ب.ظ.

    نکته ی خوبی بود. اصلن به نظر من مسأله ی ما جنایت است نه جنایتکار. هروقت با اصلِ جنایت برخورد شود، جنایت کار با پای خودش به محکمه خواهد آمد.

  2. یاری
    سپتامبر 2, 2009 در 6:05 ب.ظ.

    من نگران محاکمه کسانی هستم که می ترسم بمیرند و فرصتی برای محاکمه آنان نداشته باشیم .
    من هم
    من هم
    من هم ….

  3. پیمان حاج محمودعطار
    سپتامبر 9, 2009 در 9:35 ق.ظ.

    من یک وکیل دادگستری هستم که در سال 87 بدون دلیل قانونی بنابه دستور سعیدمرتضوی، مدت 22 روزدربازداشتگاه غیرقانونی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه بودم و سرآخربا سماجت اوبه دو سال حبس تعزیری محکوم شده ام.پیمان حاج محمودعطار

  4. ناهید
    مارس 6, 2014 در 9:29 ب.ظ.

    کاملا با صحبت هات موافقم. من هم میترسم روزی که این ملت زخم خورده حق قانونی خودشون رو پس بگیرن ( به امید خدا اون روز هرچه زودتر برسه آمین) اشتباه نسل اول انقلاب رو دوباره مرتکب بشن و خلخالی منشانه داغ ننگی رو تا ابد بر انقلاب سبز بزنن. اما گاهی واقعا تا نگم جانی!! دلم خنک نمیشه! مشکل هم از همین دل خنک شدنه نکنه برای خنک شدن دلمون کاری کنیم که شرمگینانه تاریخمون رو برای نسل آینده تقریر کنیم.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

