خانه > پیام سبز > در دفاع از محسن كديور

در دفاع از محسن كديور

.محسن كديور

1. جنبش سبز لازم است به  مناسبات بين المللي و موضوعات اصلي آن  ،  وارد شود . لازم است ، گفتمان جنبش سبز و به عبارتي ديگر چارچوب هاي مورد نظر جنبش سبز  در مسائل مهم  بين المللي  ، بايد معرفي شود تا امكان جايگزيني ان با گفتمان دشمن ستيز و دشمن پرور ، خامنه اي و احمدي ن‍ژاد شود .

2. براي نهادي هاي بين امللي مهم است كه موضع جنبش سبز  را در خصوص مسائل حقوق بشري بدانند تا امكان همراهي با آن را داشته باشند .

3. محسن كديور ، چهره اي شناخته شده در ميان اعراب ، جهان اسلام و محافل آكادميك است و نماينده ي طيف وسيعي از مسلمانان ليبرال و دموكراسي خواه محسوب مي شود .

4. شعار « نه غزه ، نه لبنان ، جانم فداي ايران » با شعار « هم  غزه ، هم لبنان ، جانم فداي ايران »  در مخالفت با گفتمان مداخله جوي احمدي ن‍‍ژاد و خامنه اي  هر دو موثرند . اما شعار اول « نه غزه ، لبنان .. » كار كرد داخلي موثري تري دارد و به عوض شعار « هم غزه ، هم لبنان … » كار كرد بين المللي مفيد تري خواهد داشت . شعار اول در داخل همبستگي ساز است اما شعار ديگر در خارج همبستگي ساز است . شعار اول  به لحاظ اخلاقي و انساني  كاملا ً  قابل دفاع نيست اگرچه تحريك كننده است اما شعار دوم كاملا ً قابل دفاع است و تحريك كننده و همبستگي ساز .

5. انتقاد نامشروط راهي براي رهايي از استبداد است . ضمن دفاع از كليه كساني كه محترمانه  پيام خود را به جناب كديور رساندند . « عقلانيت  سياسي » شعار آقاي كديور را بيشتر تائيد مي كند . انتخاب شعار آقاي كديور اخلاقي تر نيز هست .

6. فراموش نكنيد پيشنهاد مهندس مير حسين موسوي براي روز قدس هم همين شعار « هم غزه ، هم لبنان جانم فدار ايران بود » . كساني كه فراموش كرده اند بگويند تا آدرس بدهم .

7. محض تفنن فكرش را بكنيد در اروپا و آمريكا  همي نوع شعارها را بدهند . آنها را چه به ايران و لبنان  آشوب طلب ! مثلا بگويند : نه ايران ، نه لبنان ، لعنت به هر دوتاشان 🙂

منبع : خودنويس ، نويسنده : سارا زرتشت

Advertisements
دسته‌ها:پیام سبز
  1. nashenas
  2. واكنش ها در خود نويس به اين مطلب
    ژوئن 26, 2010 در 1:29 ب.ظ.

    —————————————–
    آقاي كديور البته مي توانند آن شعار را براي خودشان داشته باشند، و تا آنجا كه اين صرفا يك نظر است، محترم است.

    مشكل دقيقا وقتي است كه جناب كديور چشمان مبارك را بسته و دهان مربوطه را باز فرموده، مي فرمايند ملت پارسال شعاري ميدادند كه باب ميل «من» است…

    خطاب به خانم زرتشت: در ضمن به نظرم هنوز در داخل آن قدر ها هم اتفاق خاصي نيفتاده كه لازم باشد اينقدر «جهاني» فكر كنيم…
    Reza در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    خانوم زرتشت ، اساسا صحبت بر سر تفاوت کارکرد داخلی و خارجی شعار نیست . صحبت بر سر doroogh گویی آقای کدیور است .
    ف. در ۰۳ تیر ۱۳۸۹
    گزارش نامناسب
    5

    —————————————–
    دفاعیات از کدیور شماره 5 :
    آخوند کدیور دروغ گفت.مردم به این دروغگویی اعتراض کردند و به این ترتیب «عقلانیت سیاسی» آخوند کدیورتایید شد!
    خانم زرتشت مطمين هستید که این مطلب را برای بخش سرگرمی ننوشته اید!؟
    با این تعبیر شما از اعتراض مردم به دروغگویی آیا نمی توان ادعاکرد که احمدی نژاد عاقل ترین سیاستمدار جهان است!؟
    Sadegh در ۰۳ تیر ۱۳۸۹
    7

    —————————————–
    بحث در خوبی يا بدی شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای ايران» نيست؛ نکته اينجاست که آقای کديور دروغی بگويد که آن شعار را عملاً عده زيادی در روز قدس سر داده اند و خودش را به عنوان سخنگوی جنبش سبز جا بزند.
    دروغ گفتن بد است؛ اشتباه از همه ممکن است سر بزند.
    سارا زرتشت در ۰۳ تیر ۱۳۸۹
    -5

    —————————————–
    ) محتوا نامناسب را اشتباها زدم 😦

    يك مشت تهمت !
    با يك مشت تهمت كه نمي شود خردورزي كرد عزيزم
    در ۰۳ تیر ۱۳۸۹
    2

    —————————————–
    خانم زرتشت! اتفاقاً شعار نه غزه نه لبنان برد و مارمرد بین المللی دارد چون در مقابله با مداخله جویی ها؛ انمار هولوکایت؛ کمک مالی و تسلیحاتی و نیز تروریسمی که مستقیماً توسط ایران در لبنان و غیر مستقیم از طریق کمک به سوریه توسط جمهوری اسلامی انجام می شود یر داده شده است. ملت ایران راه و مرام خود را در مناقشه اسرائیل از مشی ج ا جدا کرده است. هر آدم ساده لوحی می داند که منظور از این شعار بی اثر کردن چماق لبنان و غزه توسط دوات کودتا بر یر مردم است نه تعیین موضع بین المللی جنبشی نو خاسته که هنوز حساب خود را با اعضا و طیفهای متنوع داخلی خود و با ولایت جائر ( به قول آقای کدیور) مشخص نکرده است.
    ضمناً نیک آهنگ جان این خود نویست پدر ما رو در آورده. صد بار باید صفحه بار گذاری شود تا عکس کد امنیتی ظاهر شود. درستش کن بابا!
    پرتقال فروش در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    چون به نيت خير شما شكي نيست ، پس جسارتاً بايد بگم كه دلايلي رو كه براي دفاع از «كديور» آورديد ناشي از كم اطلاعي و شايد هم گمراهي شما از اين موضوع(لبنان و فلسطين و …) است. ومتأ سفانه جاي بحثي با شما رو نخواهد داشت ، چونكه بناي شما به «دفاع به هر قيمتي» بوده واز دايره توازن خاج شده ايد.
    ====
    در ضمن در مورد دليل هفتم از اونجايي كه تفنني است پس من هم تفنناً بايد بگم كه كمي مبتذل است و يك قياس مع الفارق است و حقيقتش رو بخواهيد من رو ياد جرزني ها و آسمان ريسمان بافتن «ريموند دومنك» سرمربي فرانسه بعد از حذف از جام جهاني مي ندازه!
    ======
    اي كاش دليل عجيب و فاقد پشتوانۀ ۵ رو با يه رنگ ديگه اي مي نوشتيد.
    سارا زرتشت در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    از نصيحت هاي شما ممنونم . اما نمي دونم «نيت خير» و « دفاع به هر قيمتي » چه جوري با هم كنار بيام !
    چرا تمثيل ۷ ( نه قياس و نه دليل ) ، چرا قياس مع الفارق است ؟
    Mitra Irandokht در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    واقعا دلم به حال جامعه ای می سوزد که پس از این همه ظلم و ستم همچنان دودستی به اصل جمهوری اسلامی چسبیده و سعی دارد ترور، شکنجه و آدمکشی را توجیه کند!
    آقای کدیور هم از همین دسته ی به اصطلاح «اصلاح طلب» هست که تمام بلاهایی را که این جمهوری جهنمی بر سر دیگران (بخوان دیگراندیشان) آورده با خیال راحت فراموش می کند تا همانند گذشته «سوار» این ملت شود، آن هم در جای نرم و گرمی مانند دانشگاه دیوک در ایالت کارولینای شمالی!
    انگار ایرانی جماعت مازوخیست تشریف دارد که از آزار و اذیت به نام اسلام و پیغمبر خوشش می آید وگرنه می رفت کانت را می خواند:
    روشنگری همانا به در آمدن انسان است از حالت کودکی‌ای که گناهش به گردن خود اوست. کودکی [Unmϋndigkeit (minorité)] يعنی ناتوانی از به کار گرفتن فهم [Verstand (entendement)] خود بدون راهنمايی ديگران و اگر علت اين کودکی نه فقدان فهم، که نبود عزم و شجاعت در به کارگيری فهم خود بدون راهنمايی ديگران باشد، گناه آن به گردن خود انسان است. شعار روشنگری اين است: Sapere aude!، جسارت آن را داشته باش که فهم خود را به کار گيری!
    سارا زرتشت در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    موافقم . بايد براي روشنگري فهم خود را بكار گيريم . مثل كديور كه فهم خودش را به كار گرفته . ما هم در انتقاد و يا تاليف بايد فهم خود را به كار گيريم .

    در اين صورت ديگر كسي نمي تواند تحقيرمان كند
    روشنگر در ۰۴ تیر ۱۳۸۹
    گزارش نامناسب

    —————————————–
    والله‌بابام دروغ چرا؟ کذبیور و جنابعالی، به قول سر خط خبری در هفته گذشته، چنان دروغ میگویید که پنداری وظیفه شرعیتان است. کسی بهتر از خودتان از پس تحقیر شما بر نمی‌آید.
    دارا در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    محض تفنن ماله کشی میکنید یا محض تقیه؟
    سارا زرتشت در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    محض تقيين !
    هرز ۵۱۰۸۸ در ۰۴ تیر ۱۳۸۹
    گزارش نامناسب

    —————————————–
    اتفاق ِ مهم در مزخرف گویی شما ، گم شدن ِ این حقیقت است که کدیور مزخرف میگوید.
    ف. در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    راستش را بخواهید من به شخصه طرفدار این مزخرف گوییها و لودگی های هر از گاهی آخوندها و طرفدارانشان هستم.چه چیزی بهتر از اینکه این افراد گهگاه خودشان ماهیت تمامیت خواه و اصلاح ناپذیر خود را به ما یادآوری کنند. به خصوص که ما ایرانیان حافظه تاریخی ضعیفی داریم…
    سارا زرتشت در ۰۴ تیر ۱۳۸۹
    —————————————–
    پنهان نمي كنم كه از جوابت حض بردم .
    البته اگر واژه ي مزخرف گويي را به همان معناي اصيل و ( ايضا فلسفي آن ) بكار برده باشيد . چون بسياري از گزاره هاي سياسي و مرتبط با سياست عملي ، اغلب «مزخرف » اند .
    درود
    نالوده در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    حقیقت را گم کرد و حض برد. در تعجبم چرا در کابینه جایتان نشد؟
    مینا در ۰۳ تیر ۱۳۸۹
    گزارش نامناسب

    —————————————–
    سارا جان نوشته ات بسیار منطقی و بجاست. متاسفانه بعضی از دوستان بجای استفاده از تجربیات شکست در انقلاب سال ۵۷ دوباره با همان رفتار سعی در شکستن گنجینه ها و در واقع ذخیره های جنبش سبز دارند . افرادی شبیه همانها که به بنی صدر و بازرگان و یزدی و بقیه در سالهای نخست حمله میکردند حالا به کسانی که دارند از جان مایه میگذارند و خود را در خط مقدم این جنگ نابرابر قرار داده اند به شدت میتازند. من بارها در همین جا مجبور شده ام به دفاع از نیک اهنگ و ابراهیم نبوی و بسیاری دیگر از چهره های دیگر و حالا به دفاع از کدیور بپردازم در حالیکه اینها در واقع هیچکدام به دفاع نیاز ندارند. جالب اینجاست که ما خودمان حتی جرات این را نداریم که از اسم و فامیل اصلی مان استفاده کنیم با این حال به کسانی که با اسم و رسم واقعی و با چهره شناخته شده خود را در معرض هر گونه خطر قرار میدهند و از طریق رسانه ها جنبش را زنده نگه میدارند البته با استفاده از لغت نامه حسین شریعتمداری می تازیم و حکم صادر میکنیم . البته من خودم دیروز مورد حمله همه این اقایان قرار گرفتم به دلیل اینکه گفتم برای همه افراد خط مقدم جنبش احترام فراوان قایلم حالا اگر انها حرفی گفتند که نپسندیدم غوغا نمیکنم کمی صبر میکنم تا ببینم این حرف به کجای این جنبش ضرر میزند و بعد تصمیم میگیرم.
    عزت زیاد در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    تك تك خطاهای لفظی و عملی این سیاستمداران باید به نقد کشیده شود. اگر از روز اول انقلاب ۵۷ نقد آزاد بود و آزاد مانده بود به اینجا نمیرسیدیم. تبدیل کردن این سیاستمداران به قدوسین نقدناپذیر دقیقا همان چیزیست که باعث آدمخوار شدن حکومت اسلامی از همان روز اول شد. نوچه های حزب اللهی حکومت اسلامی در لبنان و نوچه های لبنانی در حکومت اسلامی را نیازی به یارانه هدفمند ملت ما نیست.
    امیر رضا در ۰۳ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    ۱- شیخ محسن کدیور «دروغ» گفته است. آنهم در روز روشن.

    ۲- صرفنظر از اینکه در مناقشه فلسطین و لبنان با اسرائیل چه کسی‌ و چقدر حق دارد، مردم ایران از اثرات منفی‌ حمایت یک جانبه و حاتم بخشی‌های حکومت ایران به یک طرف این مناقشه (که هیچ ربطی‌ هم به منافع ملی‌ ایران ندارد) و آثار منفی‌ آن روی روابط خارجی‌ و مسائل اقتصادی ایران، خسته شده اند. دلیل سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» هم همین بود.

    ۳- تغییر این شعار به آن صورتی‌ که مطلوب شیخ کدیور است و نویسنده مطلب هم آنرا به صلاح دانسته است. اتفاقا اصلا به صلاح نیست. چون اولا به جهانیان نشان میدهد که ایرانیان در وحله اول دنبال منافع ملی‌ خودشان هستند و در مناقشاتی که ربطی‌ به آنها ندارد دخالت نمیکنند. دوم ادامه حمایت یک جانبه از یک طرف این دعوا ضمن اینکه باعث دشمنی بیشتر کشور‌های غربی با ایران و ضرر به منافع ملی‌ میشود، در بین کشور‌های اسلامی و عرب هم هیچ اعتباری برای ایران ایجاد نمیکند (همچنین که میبینیم در این ۳۱ سال نکرده است. همچنان ادعای ارضی به خاک ایران دارند. به خاک ایران حمله میکنند و حمله کننده را حمایت مال و معنوی میکنند، به ایرانی‌‌ها توهین مکنند، و هرجا هم که لازم باشد ایران طرفدار حقوق فلسطین را به همان غربی‌های مدافع اسرائیل میفروشند!) با این حساب یک سیاست گذار یا باید بی‌ نهایت خائن یا بی‌ نهایت نادان باشد که ادامه چنین سیاستی را تجویز کند.
    تقیین در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    دروغگو دشمن خدا و دوست ولایت فقیه است.
    Dalghak.Irani در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    سارا زرتشت اشتباه کرده است واگربه نشربرخی نوشته هایش در»جرس» ارتباط نداشته باشد؛ حرفش راپس می گیرد وبدلیل دفاع ازیک ادعای دروغ عذرخواهی می کند.
    جنبش سبز هم بعنوان یک جنبش؛ فعلاً تمام شده است وچه خوب. چون که این حرکت با آن شعارهای اسلامی وبا این رهبر مسئولیت ناپذیربجایی نمی رسید ونرسید هم. وایضاً چه خوب چون هدف جنبش سبز احیای جمهوری اسلامی بلاتکلیف دوران های هاشمی وخاتمی بود. نه که ایرانیان همه غش می کنند برای سال های دهه های ۶۰ و۷۰ خورشیدی!
    جنبش فراتر از این نرفت بدین دلیل هم بود که اولاً جلودارانش مدرن نبودند وطبقۀ متوسط شهری را نمایندگی نمی کردند ونمی کنند وثانیاً به این دلیل که شعارمحوریش بازگشت به اسلام بود وتوده ها با این شعار ارتباط نمی گیرند چون که ازاسلام اجتماعی متنفرند.
    ازهمه وازجمله سارا زرتشت نازنین خواهش می کنیم که اگر ازدستش برمی آید کاری کند که ما از دست این روشن فکران دینی خلاص بشویم. چون تا می آییم بگوییم آی مردم اگر با هم همراهی کنیم نه تنها حکومت عرفی تر ازدولت دیکتاتوراحمدی نژاد تأسیس می کنیم بلکه همۀ مناسبات مدرن را ازاقتصاد گرفته تا فوتبال واز سرگرمی گرفته تا دلخوشی و…زندگی را مجازو آزاد می کنیم .
    ما صدسال بیشتر است که فریب تفکر «میرزا ملکم خان» را خورده ایم وبا دلیل مزخرف «ملت ایران مسلمان است»-لولوی مردم ترسان ازطریق لقلقۀ زبان طیف روشنفکران مذهبی – خواسته ایم مدرنیته را بومی- بخوان اسلامی- کنیم وحکایت مان شده است مصداق کلاغ وکبک. درحالی که اگر از همان شروع ورود تجدد درایران حرف وراه » میرزافتحغلی آخوندزاده» را پیش گرفته بودیم وطبق الگوی اصلی مدرنیته جلو رفته بودیم قطعاً امروز گرفتار این روحانیان مکلای جدید نمی شدیم که تا دهان بازمی کنیم بگوییم باید رفت سراغ حکومت عرفی، یکی از صفوف فراوان، بهم فشرده ومتکثر درشرق وغرب شان ندا در می دهد که: «ای ابله؛ هیس.» مردم ایرا ن مسلمان هستند وهر مفهوم جدیدی را باید اول مقلوب کرد وسپس به مردم مسلمان گفت.
    بعنوان مثال وقتی می خواهی بگویی حاکم باید نقدپذیر وپاسخگو باشد باید ازپوشش اصل مترقی «امربمعروف ونهی از منکر» استفاده کنی والا ممکن است ملت مسلمان رم کند وخرابکاری ببار آورد. ببخشید کمی طولانی شد قصد تصدیع نداشتم ولی خیلی دلم می گیرد وقتی می بینم هنوز هم داریم دست کدیور را نگاه می کنیم ومی خواهیم ازروی دست او مشق بنویسیم.
    جوانان عزیز ترازجان؛ ما(پدران ومادران شما) مشق انقلاب مان را ازرساله وتحریرالوسیلۀ امام خمینی گرته برنداشتیم؛ ما انقلاب اسلامی مان را عیناً از کتاب های مذهب علیه مذهب، تشیع علوی تشیع صفوی، وهمۀ مجموعۀ اسلام شناسی های دکترعلی شریعتی کپی کرده ایم. اصلاً اسلام بدون افزونه های بومی! کردۀ مفاهیم مارکسیستی آن روز یک هژمونی فرهنگی بود واست مثل همۀ ادیان واستعداد ایدئولوژی شدن نداشت وندارد. کما اینک بعد از تقلبی درآمدن سکۀ مارکسیسم جمهوری اسلامی ایران نتوانست به یک ایدئولوژی روشن وبا یک مانیفست مشخص برسد وحکومت ناتمامش را درقالب نه انقلاب نه حکومت ادامه داد که ضرر هردو را دارد ومنفعت هیچ کدام راندارد.تابعد یا…هو
    سارا زرتشت در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    دلقك ايراني عزيز :
    —————-
    ۱. نظر من در خصوص دموكراسي همين است كه به تاج زاده نوشته ام ، ببين:

    آقا مصطفی، الگوی ایرانی دموکراسی (‌و دموکراسی دینی‌) در علومِ سیاسی همان اندازه از پشتوانه‌ی علمی برخوردار است که « تولید انرژی هسته‌ای در خانه توسطِ دختری » در محضرِ‌ دانش فیزیک !
    مرا ببخش مصطفی! انصاف بده، آیا تمام آنچه ایران در خصوص دموکراسی تولید کرده است، در یک فلاپی دیسکت جا نمی‌شود؟ بی محابا می پرسم: دموکراسی لیبرال چه مشکلاتی دارد که آن را نپذیریم؟ چند مقاله و کتاب و نوشته در رد دموکراسی لیبرال در کشور اسلامی ایران تولید شده است که در محافل آکادمیک دارای ارجاع باشد؟ چرا در مقابل دموکراسی تعظیم نکنیم و آن را به سان محصولی که با قرن ها مجاهدت فکری و علمی و تجربی مغربیان به دست آمده است بر نگیریم ، شاید از قبلِ آن مدلی جدید برای حکومت ساختیم ؟ غم انگیز است : کمتر کسی از ما حاضر می شود لاستیک دنا را زیر ماشینش بگذارد ، مبادا وسط راه بترکد و کسی زخمی شود . اما در استفاده از روش حکومتی ِ صاحب دنا ، کمتر تردید می کنیم و نسل ها را به کام ِ خطر می بریم..
    ———————
    ۲. اما نفهميدم كه چرا اشتباه كرده ام و نفهميديم كه چرا مي گوييد كديور دروغ گفته است و ايضا نفهميدم كه چرا داريد من را اچمز مي كنيد ؟ شايد به معذرت خواهي انجاميد كه البته معذرت خواهي يك سرباز سفر ( به تعبير يكي از دوستان ) اهميت چنداني ندارد .
    ۳. اگر اين نوشته به نشر نوشته هايم در «خودنويس» ارتباط دارد لابد به «جرس » هم ارتباط دارد ! 🙂
    ۴. من موافقم جمهوري اسلامي ، اشتراك عيب هاي جمهوري و اسلامي است و نه اجتماع خوبي ها ي آنها . به زودي در همين خصوص نوشته اي در جرس خواهم داشت .
    ۵. مجموعا نيت خواني به نظر من يك آفت ديني -ايماني ما ايراني هاست . چرا وقتي در يك نوشته در مي مانيم يا مخالفيم سراغ نيت آدم ها مي رويم . محض اطلاع من همان قدر كديور را ديده ام كه نيك آهنگ را و همان قدر براي كديور احترام قائلم كه براي نيك آهنگ و البته معتقدم اين احترام ها هيچ ربطي به منطق نوشته نبايد داشته باشد و اگر داشته باشد هم چه ربطي به خواننده دارد . خواننده كه نبايد « اسيــر» احترام ها و اعتقادات من باشد .
    آنچه براي من اصالت دارد جستجوي حقيقت است نه خود حقيقت . حقيقت را در- با هيچ كس نمي بينم و ميدانم روزي كه ببينم يعني كور شده ام . يعني حقيقت را نديده ام بلكه ديدنم را از دست داده ام . خلاصه بگويم به قول سهراب سپهري :
    ماهيچ … ما نگاه ….
    مجید کاووسی در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    منهم با کارکردهای متفاوت این دو شعار در داخل و خارج موافقم. اگر کدیور میگفت به نظر من شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ايران» شعاری مناسبتر و انسانی تری است، بحثی نبود، نظرش را گفته بود و عده ای موافق و عده ای دیگر مخالف میبودند. اما مشکل اینجاست که ایشان در روز روشن(آنهم زیر پروژکتور) درو غ گفته است.
    farhad در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    دروغ و سفسته محسن كدیور

    محسن كدیور در گفتگوی تفسیر خبر روز ٢٢ ژوئن ٢۰١۰ صدای امریكا شركت كرد و در آنجا به گستردگی دیدگاه های مذهبی و سیاسی خود را در آن برنامه یك ساعته بیان كرد. پس از آن سیل اعتراض ها به سخنان وی و روش گردانندگی مدیر برنامه از هر سو در اینترنت سرازیر شد. در اینجا تنها به بخشی از سخنان آقای كدیور می پردازم.
    كدیور در آن گفتگو می گوید:
    «نظر جنبش سبز در مورد اسراییل این است كه، ما اولویت اول مون، اینو بار ها هم موسوی ذكر كرده و هم دیگر رهبران جنبش سبز، و مردم هم در خیابان های ایران فریاد زدند كه ‹هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران’، این شعار اصلی مردم بود، نه مسائل دیگر»…
    در اینجا
    یكم: آقای كدیور با گفتن: «نظر جنبش سبز در مورد اسراییل…» ، خود را سخنگوی جنبش سبز می داند و این درست نیست.
    دوم: عبارت «اینو بارها هم موسوی ذكر كرده و هم دیگر رهبران جنبش سبز» یعنی موسوی رهبر جنبش سبز است و جنبش رهبران دیگری هم دارد. موسوی می گوید كه رهبر جنبش نیست و رهبر مردمند. كدیور راست می گوید یا موسوی؟
    سوم: «مردم در خیابان های ایران فریاد زدند كه ‹هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران› «. این دیگر دیدگاه آقای كدیور نیست، این دروغی آشكار است. این دروغ بسیاری از ایرانیان را خشمگین كرد و كلیپ های از راهپیمایی مردم در خیابان ها را پخش كردند كه در آنجا شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر داده می شد.
    چهارم: عبارت: «این شعار [هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران] شعار اصلی مردم بود، نه مسائل دیگر».
    چون این شعار از پایه دروغ است، پس نمی تواند شعار اصلی یا فرعی مردم باشد.
    پس از بالا گرفتن اعتراض ها، آقای كدیور در این باره توضیحاتی تحت عنوان اولویت ایران بر فلسطین استراتژی جنبش سبز است نوشت كه آنرا در اینجا بررسی می كنیم. او نوشت:
    » در ضمن نخستین مصاحبه من با صدای آمریکا در ضمن دهها مسئله مهم اشاره ای کوتاه به شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران» شد. طرفداران شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و هکذا طرفداران رژیم ایران پنداشتند که من وقوع شعار اخیر در روز قدس سال گذشته را منکر شده ام. »

    نه، آقای كدیور این دیگر سفسته است. انكار شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» یك چیز است، ادعای
    «مردم در خیابان های ایران فریاد زدند كه ‹هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران’، این شعار اصلی مردم بود، نه مسائل دیگر » چیزی دیگر. شما یا باید این ادعا را به اثبات برسانید و یا از دروغی كه گفتید از مردم پوزش بخواهیم وگرنه دروغ گفتن و از اخلاق دم زدن آدمی را همتراز احمدی نژاد می كند. ترفند تغییر ادعا و آنگاه پاسخ به آن دادن سفسته ای بیش نیست.
    آنگاه آقای كدیور در باره شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» می گوید كه این شعار نه اخلاقی و نه اسلامی است. اینكه اسلامی هست یا نیست نمیدانم، و مهم هم نیست اسلامی باشد یا نباشد. این شعاری سیاسی است و پاسخی هم به رفتارهای رژیم در این ۳١ سال. ممكن است با دین اسلام، بودایی، زرتشتی، مسیحی، یهودی، بی دینی، … جور در بیاید یا نیاید، برای ساختن موتور خودرو نباید انجیل باز كرد، موتور هواپیما هم باید به نیروی گرانش چیرگی پیدا كند، البته آقای كدیور و هر كس دیگری هم باید آزاد باشند آیت الكرسی بخوانند یا نخوانند.
    آقای كدیور نوشت:
    «امیدوارم بزودی امکان مراجعه به افکار عمومی فراهم شود و سه راهبرد ایران فدای فلسطین و لبنان (سیاست عملی حکومت ایران)، فلسطین و لبنان فدای ایران (مفاد شعار سلبی) و اولویت ایران بر فلسطین و لبنان (مفاد شعار ایجابی) به رفراندم گذاشته شود. من معتقدم جنبش سبز و اکثریت ملت ایران گزینه سوم را انتخاب خواهند کرد»
    بازی با واژه های «ایجابی» و «سلبی» به كنار، پرسش این است، چگونه می توان از شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» مفاد «فلسطین و لبنان فدای ایران» را بیرون كشید؟
    تبهكاری ها و بزه كاری ها و ستم اسراییل را در كنار ستم و كشتار مردم تبت از سوی دولت چین بگذاریم، در كنار ستم و كشتاری بگذاریم كه روس ها نزدیك به ۳۰۰ سال با مردم چچن می كنند. این روزها گواه كشتار بیش از ٢۰۰۰ تن و آوارگی سدها هزار تن در قرقیزستان هستیم، جنایات امریكا را در گوشه و كنار جهان داشتیم و داریم، جنایات فرانسه را در الجزایر كه به كشتار سدها هزار انجامید را دیدیم و جنایات دهها كشور دیگر هم. هیچ جنایتی، جنایت دیگری را توجیه نمی كند، اما پرسش این است كه چرا باید شعار ایجابی «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران» كدیور را در فردای ایران به رای بگذاریم و مثلا شعار «هم چچن، هم تبت، جانم فدای ایران » را به رای نگذاریم. آیا مردم فلستین و لبنان پشتیبان مبارزات مردم ایرانند؟ آیا چین و روسیه پشتیبان مردم ایرانند؟ باز تا امروز دولت اسراییل با حسابگری های خود از ایران و ایرانی بیشتر پشتیبانی كرد. در جنگ ایران و عراق، هنگامی كه همه از عراق پشتیبانی می كردند، به ایران اسلحه داد، پایگاه اتمی عراق را نابود كرد. باز هم می گویم جنایت در همه جا بد است، اما چه چیزی جایگاه غزه را به تبت و چچن در سیاست خارجی ما مردم ایران، برتری می بخشد؟
    kourosh azadandish در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    سارا جان من خود روز قدس در راهپیمایی بزرگی که از میدان هفت تیرشروع شد شرکت داشتم ، چند بار هم بین ولی عصر و هفت تیر در حرکت بودم -برای پیدا نمودن دوستان – اما هرگز این شعار مورد نظر شما و آقای کدیور را نشنیدم شعارهای قالب را برایتان می نویسم چون هم از این راهپیمایی یک آرشیو کامل دارم هم حافظه خوبی دارم
    1- نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران
    ۲- مجتهد واقعی ، منتظری صانعی
    ۳- همزمان با آمدن آقای کروبی : کروبی بت شکن بت بزرگ و بشکن
    ۴- کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه
    ۵ – احمدی درغگو ۶۳ درصد کو
    ۶- احمدی عمروعاص ۶۳ درصد اینجاست
    ۷- مرگ بر روسیه
    ۸- بگو مرگ بر چین
    ۹ – بعد از حمله بسیج به مردم در نزدیکی ولیعصر -> دولت کودتایی همینه ، همینه
    ۱۰ – دولت کودتا ، استعفا استعفا …

    شما و آقای کدیور می توانید نظر خود را بگوید اما من و دو و بیش از دو میلیون نفر شرکت کننده نمی توانیم دروغ را بپذیریم شعار مورد نظر شما داده نشد.
    اما این روش آقای کدیور با روش آقای احمدی نژاد فرق چندانی ندارد ، هر دو دروغ می گویند ، دروغ مصلحتی نداریم ، دروغ در هر شکلی دروغ است ، شما نمی توانید با دروغ ایران را نجات دهید ، حقیقت را بگویید بگذارید مردم خود انتخاب کنند، پیام این شعار به نفع مردم کشور لبنان و فلسطین بود و روح آن شعار این بود که ما نمی خواهیم دولتی مثل ایران و دست نشانده هایش در آنجا حاکم باشند و سرمایه ملی ایران متعلق ماست .
    حمید-قم در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    حمید-قم
    1-» چرا تمثيل ۷ ( نه قياس و نه دليل ) ، چرا قياس مع الفارق است ؟»
    واقعا نمی دانید چرا؟
    شما گفته اید: نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان
    در حالی که درستش این بود که مثال بزنید: نه ايران ، نه لبنان / جانم فدای اروپا و آمريكا(ببخشید بیمزه است اما…)
    آنوقت ما ایرانی ها اصلا هم بهمون بر نمی خورد.چرا که طبیعی است افراد جان و سرمایه شان را فدای کشور خودشان کنند نه کشوری دیگر که بدلیل سنی و عرب بودن علی رغم 31 سال خرج کردن برایشان هنوز خلیج عربی و جزایر سه گانه میکنند!
    توضیح واضحات بدهم که: من نه ضد سنی هایم نه ضد عرب ها! و گور پدر هرچه مذهب پرست و نژاد رست!
    2-چرا با یک عذر خواهی ساده این جمله را حذف نمیکنید؟: «حالا اين « مايع تاسف » چي رو تميز مي كنه ؟»
    ما ایرانی ها چه مان است؟!
    3-حیف از این قلم قوی نیست که بجای چنین مقالات قوی نوشتن » نظر من در خصوص دموكراسي همين است كه به تاج زاده نوشته ام…» صرف مقاله غیر لازمی مثل این شود» در دفاع از محسن كديور»؟
    4- لازم نکرده ادای» اولترا حقوق بشریسم!» در بیاوریم! اگر بیل زنیم برای خودمان بزنیم! بروی چشم! وقتی توانستیم تو کشور خودمان رفع ستم کنیم می رویم سراغ فلسطین! خدایی اگه یک فلسطینی بپرسه تو برو حق «تجمع سکوت «خودت را بگیر بعد بیا برای من…چی داریم بگوییم؟ بابا این شعار » نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» حرف 30 ساله مردم تو تاکسی و اتوبوس هاست چرا پیچیده اش میکنید؟ بابا فلسطینی داره میمیره؟ بدرک! من اول فکر خانواده خودم و فامیلم و هم وطنم هستم عارف و 5 تن اهل بیت هم نیستم که 3 روز گرسنگی بکشم و به فقرا کمک کنم.سیر که شدم به بقیه کمک میکنم.هرکی هم عارف و 5 تن اهل بیت است بسم الله! برود جلو!من هم دعا میکنم براش.
    براستی درک این مسئله اینقدر سخت است که باید کدیور و شما و… این گرد و خاک را بپا کنید؟
    خدا را شکر که عوام الناس این طرفها سر نمیزنند! وگرنه مثل بقیه مسائل زندگی که طبقه تحصیل کرده ی مثل خر در گل مانده را دست می اندازند در این مورد هم ما را دست می اندازند!
    قلندر در ۰۴ تیر ۱۳۸۹

    —————————————–
    خانم زرتشت !
    مساله اينجاست كه شما تعريف و برداشتتان از جنبش سبز (موسوى و شركا) با برداشت ديگران بيشمارى كه خود را سبز (در مفهوم جبهه اى در برابر رژيم اسلامى-استبدادى حاكم بر ايران ) ميدانند نمى خواند .
    همين اشتباه لپى سبب كج فهمى ها و به تدريج شكاف عمده اى خواهد شد كه به هنگام پيروزى جنبش تازه جنگ داخلى ديگرى را به همراه خواهد داشت (يا دست كم جنگ روانى).
    و از آنجا كه شما در اين نوشته به دفاع از اين دروغ بزرگ برخاسته ايد جا دارد كه به ٧ ماده ى شما پاسخ داده شود :
    ١ – جنبش سبز رهبر مشخصى ندارد تا گفتمان مشخصى داشته باشد (درمبارزه ى مدنى-سياسى فعلى) به اصطلاح رهبر ها تا اينجا ى قضيه همواره دو سه قدم از مردم عقب تر بوده اند و خودشان هم اين را قبول دارند.مناسبات بين المللى اگر منظور ساخت و پاخت با بيگانه نباشد در اين مرحله بى معناست و حرف شما در اين مورد توهينى به هوش و مقاومت مردم ايران است.
    ٢ – براى نهاد هاى بين المللى صداقت نيز مهم است (چيزى كه حاجاقا كديور نشان داد كه ندارد ).
    ٣ – اعراب و جهان اسلام شما و محافل به اصطلاح » آكادميك» چه گلى به سر انسانيت و آزادى زده اند كه ملت ايران حالا ناچارست با دروغ ها و سفسطه هاى محسن خان بسازد و او را نماينده ى خود در برابر اين بقول شما نهاد ها بداند ؟
    ٤ – كاركرد داخلى – كاركرد خارجى و اين قبيل حسابگرى ها نشان دهنده ى اخلاقى نبودن برخورد شما با واقعيت و حقيقت است ( سينما ركس آبادان را آقايان آتش زدند و به گردن ساواك انداختند كه البته اين جزغاله كردن مردم – به قول شما : هم كاركرد داخلى داشت و هم كاركرد خارجى).
    ۵ – «انتقاد نامشروط» !!! «عقلانيت سياسى» !!!! شعار «اخلاقى تر» !!!!! همان بهتر كه در نوشتن اين توجيه هاى آبكى از رنگ سبز استفاده كرديد چرا كه واقعا مفهوم نيستند .
    ٦- فراموش نكنيد كه در روز قدس مردم برخلاف پيشنهاد ميرحسين موسوى شعارشان «نه غزه نه لبنان جانم فداى ايران» بود . اگر فراموش كرده ايد بگوييد تا آدرس چهل پنجاه ويدئو را بدهم .
    ٧ – محض تفنن : آيا ميدانستيد كه عبارت «نه قم خوبه نه كاشون لعنت به هر دو تاشون» را اهالى اين دو شهر جعل كرده و مى گويند : «هم قم خوبه هم كاشون رحمت به هر دو تاشون» ؟ شايد چون اينگونه جعل ها به زعم شما و حاجاقا كديور «كاربرد» دارد و اله و بله …
    «چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند» . شب به خير !
    مجموعه نتایج: 19 | نمایش: 1 – 19

  3. واكنش ها دربالاترين به اين مطلب
    ژوئن 26, 2010 در 1:34 ب.ظ.

    اول این مه سیاست یک حرف برای داخل یک حرف برای خارج سیاست آخوندی جمهوری اسلامی است که باید از آن پرهیز کرد با ریاکاری نمی‌شود انقلابی آزادی‌خواهانه و آگاهی‌بخش را جلو برد. دوم این که اصلا این «هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران» چه معنی می‌دهد. یعنی هم در غزه هم در لبنان جانم را فدای ایران می‌کنم؟! این که معنی‌اش این می‌شود که گویا گروهی رفته‌اند در غزه و لبنان دارند برای منافع ایران می‌جنگند!؟ خلاصه ما نفهمیدیم این شعار اصلا چه معنی می‌دهد. شعار خوبی که در روز قدس داده می‌شد٬ هرچند شعار غالب نبود٬ این بود«هم (چه) ایران هم (چه) غزه کشتن مردم بسه» که هم انسانی بود و هم حاوی آموزه‌های جهانی.
    حالا این آقای کدیور یک اشتباه لپی کرده یک چیزی گفته یک هفته‌ی مردم سرکار نفی و اثباتش فقط سروکله می‌زنند و حرف حساب کمتر شنیده می‌شود.
    ——————————-
    اول این مه سیاست یک حرف برای داخل یک حرف برای خارج سیاست آخوندی جمهوری اسلامی است که باید از آن پرهیز کرد با ریاکاری نمی‌شود انقلابی آزادی‌خواهانه و آگاهی‌بخش را جلو برد. دوم این که اصلا این «هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران» چه معنی می‌دهد. یعنی هم در غزه هم در لبنان جانم را فدای ایران می‌کنم؟! این که معنی‌اش این می‌شود که گویا گروهی رفته‌اند در غزه و لبنان دارند برای منافع ایران می‌جنگند!؟ خلاصه ما نفهمیدیم این شعار اصلا چه معنی می‌دهد. شعار خوبی که در روز قدس داده می‌شد٬ هرچند شعار غالب نبود٬ این بود«هم (چه) ایران هم (چه) غزه کشتن مردم بسه» که هم انسانی بود و هم حاوی آموزه‌های جهانی.
    حالا این آقای کدیور یک اشتباه لپی کرده یک چیزی گفته یک هفته‌ی مردم سرکار نفی و اثباتش فقط سروکله می‌زنند و حرف حساب کمتر شنیده می‌شود.
    1) شعار هم غزه هم لبنان جانم فداي ايران يعني : من از مظلوميت و حقوق انسان ها در لبنان غزه و همه جاي دنيا دفاع مي كنم . اما اولويت به ايران است و جانم را فداي ايران خواهم كرد . البته از بلواي عزيز بعيد است اين را نفهميده باشد 🙂
    2) شعار نه غزه نه لبنان.. : دو پهلوست . از طرفي مي گويد چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است . و از طرفي مي گويد بي خيال لبنان و غزه . لحظه اي به ترجمه ي اين شعار فكر كنيد ؟ بعد حسابش را بكنيد مانكن هاي ايتاليايي و كريسدبرگ و برندگان جايزه ي نوبل ومردم سراسر دينا بخصوص كشور هاي مرفه بگن بي خيال ايران ؟
    3) كسي اين رو جواب نداد : (از متن )
    ۷. محض تفنن: فكرش را بكنيد فكرش را بكنيد در اروپا و آمريكا هم همين شعار را عليه ما سر دهند؟ درست است؟ مثلا : نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان ::))
    —————————————-
    به پیر و پیغمبر لبنان خودش دولت داره. چلاق که نیستن!
    آمریکای یک زمان یک کوچولو تو اوضاع کشور ما دخالت کرد 30 ساله داریم پرچمشو آتیش میزنیم و مرگ بر آمریکا میگیم.
    اگر ما از دخالت دیگران در اوضاعمون بدمون میاد پس برای چی کشورهای دیگه را انگولک میکنیم؟
    آخه به ما چه ربطی داره لبنان؟
    کی تو دنیا برای من ایرانی یک برگ تره خورد کرده تو این 30 سال که ما عوضش خشتکمون را برای لبنان و فلسطین جر دادیم؟
    ————————————:
    آخه به ما چه ربطی داره لبنان؟
    کی تو دنیا برای من ایرانی یک برگ تره خورد کرده تو این 30 سال که ما عوضش خشتکمون را برای لبنان و فلسطین جر دادیم؟

    در تعاملات بين المللي نميشه چشم رو بروي اتفاقات سياسي بست .
    موضوع اسرائيل و لبنان و فلسطين يك بحث يك روزه و دو روزه نيست . همه ي كشور ها در اين خصوص سياست هاي خاص خود را دارند .
    اين كه به لبنان و فلسطين نيرو و پول بفرستيم از يك لحاظ فاجعه است
    اما در سياست نيروهاي فشار وجود دارند .
    نمونه اش همين pkk خودمان . گاهي توسط عراق و گاهي توسط ايران براي فشار بر تركيه حمايت شده
    من از جنگ و تجاوز بيزارم . و از سياست حمايت از لبنان و فلسطين همين طور
    بحث بر روي سياست عقلاني جنبش است .
    بحث بر روي جايگريني يك گفتمان با يك گفتمان ديگرست
    بحث بر رو انكار هولوكاست و هولوكاست است
    صحبت از پژمردن يك برگ نيست
    فرض كن مرگ قناري در قفس هم مرگ نيست
    ….
    صحبت از مرگ محبت .. مرگ عشق ….
    —————————————————-
    1. اگر جنبش سبز میخواهد از جامعه جهانی کمک بگیرد, و رژیم را ایزوله کند, اصلا نباید وارد مسئله غزه با شعار هم غزه… شود.
    32. با شعار هم غزه در حقیقت به دنیا اعلام میشود, اگر ما قدرت را بدست بگیریم همین سیاست اوباشان حاکم بر ایران را در رابطه با مسئله فلسطین ادامه خواهیم داد. اینکار ضربه با جنبش نوپا و بی تجربه سبز است.(میتوان به این گفت الاغ تروای شماره2). بیخود نیست که سایت جرس یک کلمه از جریان بی آبروئی متکی در ایرلند سخنی بمیان نیاورد. من هما موقع از چند نفر از بچه های سبز پرسیدم آیا متکی وزیر امور خارجه احتمالی شماست؟…
    ——————————-
    این یعنی از آب گلالود ماهی گرفتن دعوا سر تفسیر شعار نیست دعوا بر سر تحمیل دروغ از جانب یک روحانی به ملت ایران است. بحث را به بیراهه نبریم!
    —————————-
    1. اگر جنبش سبز میخواهد از جامعه جهانی کمک بگیرد, و رژیم را ایزوله کند, اصلا نباید وارد مسئله غزه با شعار هم غزه… شود.
    32. با شعار هم غزه در حقیقت به دنیا اعلام میشود, اگر ما قدرت را بدست بگیریم همین سیاست اوباشان حاکم بر ایران را در رابطه با مسئله فلسطین ادامه خواهیم داد. اینکار ضربه با جنبش نوپا و بی تجربه سبز است.(میتوان به این گفت الاغ تروای شماره2). بیخود نیست که سایت جرس یک کلمه از جریان بی آبروئی متکی در ایرلند سخنی بمیان نیاورد. من هما موقع از چند نفر از بچه های سبز پرسیدم آیا متکی وزیر امور خارجه احتمالی شماست؟…

    ببينيد . ايران به مثابه ي يك ملت بايد عزت خودش را حفظ كند .
    تاكيد بر موجوديت ايران وظيفه ي ماست .
    آن كس كه به موجوديت ايران بي احترامي مي كند ، سبز نيست . ايراني هم نيست .
    به نظر من بهتر يادمان بيايد تفسير مير حسين از :
    راه قدس از كربلا مي گذرد … چه بود ؟
    ——————————–
    این یعنی از آب گلالود ماهی گرفتن دعوا سر تفسیر شعار نیست دعوا بر سر تحمیل دروغ از جانب یک روحانی به ملت ایران است. بحث را به بیراهه نبریم!

    دروغ بايد ثابت شود ! شهادت مي دهم كه دروغ نيست . نه به خاطر كديور
    من چند رو زي غايب بودم كاش زودتر رسيده بودم
    —————————
    ین یعنی از آب گلالود ماهی گرفتن دعوا سر تفسیر شعار نیست دعوا بر سر تحمیل دروغ…
    من به تکرار به قضیه وابستگی آخوند جماعت به کشورهای عربی اشاره کرده ام و به این اصل که آخوند خوب و بد نداریم ولی آخوند میهن فروش و دشمنیار (بخوانید دشمن یار) تعداشان به پانصد هزار رسیده است. از رسالت محمد و خلافت راشدین و امامت رسیده ایم به فقاهت و ولایت و این همه را مدیون کسی نیستیم جز آخوند. روزی خواهد رسید که این زخم چرکین قرنها را با انتقال این حضرات به مدینه فاضله شان برای همیشه درمان کنیم
    —————————–
    آیا شما فکر میکنید که شعار هم غزه… منافع ملی ما را تامین میکند؟
    جامعه جهانی بر سر فقط دو مسئله با حاکمان پفیوز در ایران مشکل دارد.
    1. مسئله اتمی
    2. مسئله محو اسرائیل
    مسئله حقوق بشر در لیست مشکلات جامعه جهانی در ردیف 500 است. البته اگر با رژیم سر این دو مسئله به توافق برسد.
    پس ما ایرانیها باید از این 2 نقطه ضعف جامعه جهانی حداکثر استفاده را ببریم. و نگذاریم که رژیم از ایزوله بدون بیرون بیاید. اگر ما هم شعارهای رژیم را در این مورد تکرار کنیم, بدانید در دید جامعه جهانی فرقی بین ما و باند حاکم نخواهند گذاشت. البته اینهم عرض کنم, من طرفدار اصلاح طلبان نیستم, بلکه سرنگونی خواهم.
    هدف من از شرکت در این بحث فقط انتقال تجربه طولانی است.اروپا به فکر منافع و خواستهای خودش است, و باید خیلی هوشیار بود. الکی نگفتم که این طرح شماره 2 خر تراوا است…
    اگر جوابی از من نیامد بدان انرژی تمام کردم…
    ——————————–
    متاسفانه به جای اینکه اقای کدیور اشتباه یا گاف عمدی خود را بپذیرد دوستان اصلاح طلب شروع به خلط مبحث کرده اند. در اینجا دو بحث مطر ح است 1. چرا آقای کدیور واقعیت را به میل خود تغییر میدهد و شعاری را که شعار مردم نبوده به دروغ شعار مردم معرفی می کند. 2 بحث بر سر اینکه شعار نه غزه نه لبنان که شعار مردم در روز قدس بوده خوب است یا نه. این دوبحث جدا گانه است و دوستان ناشیانه درتلاشند اب را گل آلود کنند تا برای آقای کدیور ماهی بگیرند!
    ———————————————-
    در دفاع از دروغگویی هم تیتر مناسبی است برای این نوشته
    —————————————
    متاسفانه به جای اینکه اقای کدیور اشتباه یا گاف عمدی خود را بپذیرد دوستان اصلاح طلب شروع به خلط مبحث کرده اند. در اینجا دو بحث مطر ح است 1. چرا آقای کدیور واقعیت را به میل خود تغییر میدهد و شعاری را که شعار مردم نبوده به دروغ شعار مردم معرفی می کند. 2 بحث بر سر اینکه شعار نه غزه نه لبنان که شعار مردم در روز قدس بوده خوب است یا نه. این دوبحث جدا گانه است و دوستان ناشیانه درتلاشند اب را گل آلود کنند تا برای آقای کدیور ماهی بگیرند!

    جرمني جان اون ور نوشتم برايت كه :
    . شهادت مي دهم كه اين شعار داده شد توسط مردم . اگر چه بسيار كم . اما همان چند دفعه هم با جمعيت بسياري همراه شد .
    2. شعار پيشنهادي مير حسين هم همين بود . شما كه كاملا پيگير هستيد . اسفنديار جان بعيده بي خبر باشي
    3. نويسنده ي مطلب خودم نيستم . اما به سفارش من نوشته شده . چون خودم شاهد بودم
    4. در مطلب از عقلانيت سياسي و اخلاقي دفاع شده است . در حالي كه به نظر من بايد از كديور هم دفاع مي شد .
    و اضافه مي كنم :
    1. آقاي كديور واقعيت را خلط نكرده اند چون اين شعار داد شد . ولو بسيار كم اما بسيار پر تعداد
    2. موافقم . نوشته در خصوص بهتر بودن شعار موضع گرفته درحاليكه من منظورم خود دفاع از موضوع سخن بود
    —————————————-
    در دفاع از دروغگویی هم تیتر مناسبی است برای این نوشته

    در دفاع از لجبازي چطور :))
    ————————————-
    دوستان اصلاح طلب شروع به خلط مبحث کرده اند

    واي سارا كه اصلاح طلب نيست ! اتفاقا در يكي از قديميترين نوشته هاش نوشته يكي از خطرات جنبش سبز اصلاح طلب ها هستند . جديداً هم خيلي به اونا ( جلايي پور و عارف و …. ) تاخته .
    اصلا سارا سياسي نيست .
    ————————————
    انتقاد نامشروط راهي براي رهايي از استبداد است. ضمن دفاع از كليه كساني كه محترمانه پيام خود را به جناب كديور رساندند. «عقلانيت سياسي» شعار آقاي كديور را بيشتر تائيد مي‌كند. انتخاب شعار آقاي كديور اخلاقي تر نيز هست .
    ————————————-
    شهادت مي دهم كه اين شعار داده شد توسط مردم . اگر چه بسيار كم . اما همان چند دفعه هم با جمعيت بسياري همراه شد .
    2. شعار پيشنهادي مير حسين هم همين بود . شما كه كاملا پيگير هستيد . اسفنديار جان بعيده بي خبر باشي

    شعارهای بسیاری از زبان مردم خارج می شود، حتی شعارهای دولتی هم توسط عده ای از مردم داده می شود! البته مردمی که جهت دار شده اند و به اصطلاح دولتی هستند. تحمیل یک شعار به ملت با شعاری که از بطن جامعه در می آید کاملا» متفاوت است . حتی بارها ایده های آقای موسوی هم در بلوای درخواستهای واقعی مردم راه به جایی نبرده و گم شده است.
    شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران حتی از لحاظ معنی هم شعار نا موزون و ناهماهنگی است. هم غزه هم لبنان چی؟! بعد ولی جانم فدای ایران؟!
    کاملا» مشخص است این شعار نوع تحریف یافته شعار اصلی است که کاملا» ملموس و گویا است: نه در راه غزه و نه در راه لبنان ، جان من باید در راه وطنم ایران فدا شود!
    آنچه قلب ما مردم ایران را به درد می آورد تخطئه شعار نیست توهین به شعور ماست!
    ————————————-
    انتخاب شعار آقاي كديور اخلاقي تر نيز هست

    اما به نظر نمی آید لبنانیها به اخلاق تعریف شده شما بعد از رای ممتنع به تصویب قعطنامه تحریم زیاد پای بند باشند و بیشتر به فکر حفظ منافع ملی خود هستند. مسئله بر سر خوشایندی و شیک بودن یک شعار از دید مفسران سیاسی نیست. بحث بر سر تخطئه و قلب یک شعار مردمی و هدف دار کردن آن به نفع خود است!
    ————————————–
    اینکه چه شعاری بیشتر به مصلحت هست با اینکه آیا این شعار داده شده یا نه دو موضوع کاملا متفاوت هستند. به فرض درست بودن تحلیل بالا باز هم این مطلب دروغ شاخدار جناب کدیور رو به هیچ وجه توجیه نمیکنه.
    —————————————-
    کاملا» مشخص است این شعار نوع تحریف یافته شعار اصلی است که کاملا» ملموس و گویا است: نه در راه غزه و نه در راه لبنان ، جان من باید در راه وطنم ایران فدا شود

    موافقم . ريشه ي اين شعار همين است كه شما گفته ايد . و شعار اصلي تحريف شده است . اما هر تحريفي كه بد نيست ! اصلاح هم نوعي تحريف است .
    شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران حتی از لحاظ معنی هم شعار نا موزون و ناهماهنگی است. هم غزه هم لبنان چی؟! بعد ولی جانم فدای ایران؟!

    1) شعار هم غزه هم لبنان جانم فداي ايران يعني : من از مظلوميت و حقوق انسان ها در لبنان غزه و همه جاي دنيا دفاع مي كنم . اما اولويت به ايران است و جانم را فداي ايران خواهم كرد . البته از بلواي عزيز بعيد است اين را نفهميده باشد 🙂
    2) شعار نه غزه نه لبنان.. : دو پهلوست . از طرفي مي گويد چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است . و از طرفي مي گويد بي خيال لبنان و غزه . لحظه اي به ترجمه ي اين شعار فكر كنيد ؟ بعد حسابش را بكنيد مانكن هاي ايتاليايي و كريسدبرگ و برندگان جايزه ي نوبل ومردم سراسر دينا بخصوص كشور هاي مرفه بگن بي خيال ايران ؟
    3) كسي اين رو جواب نداد : (از متن )
    ۷. محض تفنن: فكرش را بكنيد فكرش را بكنيد در اروپا و آمريكا هم همين شعار را عليه ما سر دهند؟ درست است؟ مثلا : نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان ::))
    ——————————–
    چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است . و از طرفي مي گويد بي خيال لبنان و غزه . لحظه اي به ترجمه ي اين شعار فكر كنيد ؟

    دقیقا»، خوب حرف ملت همین است بی خیال لبنان و غزه ،تعارف که نداریم ! آقا وقتی فرزند من بقل گوشم مخش توی خیابان با گلوله می ترکد و هیچکس هم مسئول نیست غزه و لبنان چه اهمیتی دارد؟! چه اصراری دارید ایده آل خود را به ملت ایران تحمیل کنید؟! ثانیا» این شعار بنابر اذعان خودتان نه تنها دوپهلو نیست بلکه به همان دلیل که گفتید بسیار هم گویاست » چراغي كه به خانه رواست » به مسجد که از دید شما غزه و لبنان است روانیست!
    خانم بیکینی پوش ایتالیایی هم اگر دستبند سبز ببندد یا نبندد توجیهی نیست که یک آقای روخانی که باید امین مردم باشد به مردم دروغ ببندد!؟
    نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان ::))

    اولا» چرا تحریف می کنید در شعار مذکور مردم ایران لبنان و غزه را لعنت نکرده اند فقط میگوییم آقا دست از سر کچل ما ملت به عنوان ضامن هزینه بدبختی غزه و لبنان بردارید! ثانیا» آمریکاییها چه کار باید بکنند که شما بفهمید که گفته اند نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان ؟! مگر آقای مک کین رقیب اوباما در ریاست جمهوری آمریکا آواز بمب بمب ایران را برای خبرگزاریها نخواند! به قول سهراب سپهری : دل خوش سیری چند؟!
    اما هنوز همه اینها موجب نمی شود تحریف شعار مردم ایران از جانب کدیور را نادیده گرفت!
    —————————————-
    اما هنوز همه اینها موجب نمی شود تحریف شعار مردم ایران از جانب کدیور را نادیده گرفت!

    تحريف رو آقاي كديور انجام نداده اند . من اولين بار آن را در سايت كلمه خواندم .پيشنهاد داده بود
    من اسم دقيق تر اين گونه تحريف را مي گويم : تعميم
    —————————————————————–
    ببينيد با بعضي از ادبيات نمي شود با جوامع جهاني گفتگو كرد . مثلا شما در كنگره ي آمريكا نمي توانيد عكس يكي از شهيدان گمنام را نشان دهيد ، بايد عكس ندا را نشان دهيد .
    وقتي مي گويم نه غزه : اين نوعي عدم تعامل با جهاني است كه با مظلوميت غزه همراه است و اگر جهاني با مظلوميت ما همراه است به همين سبب است .
    در مجموع من ديگر حرفي براي گفتن ندارم ….
    ————————————
    عكس يكي از شهيدان گمنام را نشان دهيد

    اتفاقا» عکس ندا را نشان ندادند عکس ترانه موسوی را نشان دادند!
    ولک جان یعنی درست ولی یعنی میگی چی!؟
    تحریف یا تعمیم یا تایید یا تاکید یا تثبیت یا تخریب یا تتمیع یا هر باب تفعیل دیگه!
    شعار مو ولک این نبود ولک یعنی می گی چی؟!
    —————————————————
    به پیر و پیغمبر لبنان خودش دولت داره. چلاق که نیستن!

    ++++++++++++++
    ——————————————-
    تحریف یا تعمیم یا تایید یا تاکید یا تثبیت یا تخریب یا تتمیع یا هر باب تفعیل دیگه!

    ++++++++++++++++++++++++++++++++
    با حال بود
    ——————————————–
    تحلیل بسیار جالبی بود…

  4. ادامه ي وا كنش ها :
    ژوئن 26, 2010 در 1:47 ب.ظ.

    اما شعار اول « نه غزه ، لبنان .. » كار كرد داخلي موثري تري دارد و به عوض شعار « هم غزه ، هم لبنان … » كار كرد بين المللي مفيد تري خواهد داشت

    ???????
    محسن كديور ، چهره اي شناخته شده در ميان اعراب ، جهان اسلام و محافل آكادميك است و نماينده ي طيف وسيعي از مسلمانان ليبرال و دموكراسي خواه محسوب مي شود .

    اینجوری که شما میگی نیست
    خیلی ها هستن از کروبی مقبولیت بیشتری بین اعراب دارن… یکیش همین کروبی
    ضمن اینکه ما اصلا به اعراب چیکار داریم؟؟
    کلا این لینک رو در حمایت از جامعه عرب ، لبنان و غزه می بینم… به جای حمایت از ایران
    شما نگران کدومش هستی؟؟
    ———————–
    مطلب جالبی بود اما منتظر منفی های مخالفانت باش
    اینجا اثری از دموکراسی و سخن مخالف نیست
    ————————————
    do ghesse ast:
    1- in ke kodam shoar behtar ast
    2- in ke kodam shoar dade shod.
    in do dar in maghale tafkik dade nashodeand
    + baraye dide shodan
    poozesh baraye nadashtane fonte farsi
    ———————————–
    فراموش نكنيد پيشنهاد مهندس مير حسين موسوي براي روز قدس هم همين شعار « هم غزه ، هم لبنان جانم فدار ايران بود » . كساني كه فراموش كرده اند بگويند تا آدرس بدهم .

    خوب ایشون هم داشت اشتباه می کرد… دلیل نمی شه که موسوی هر چی بگه درست باشه
    ضمن اینکه حرف موسوی برای حدود 8 ماه پیش و اولین باری هست که این شعار داده شد
    ————————————————
    دوست من نخوانده چرا منفي مي دي ؟
    خبر غير واقعي ؟؟؟ مگر اين خبره
    لطفا توضيح بدين تا كار به گزارش تخلف و اين چيزها نكشه

    تهدید به گزارش تخلف می کنی؟؟
    تو از کجا می دونی من نخوندم؟؟
    تو گزارشت رو رد کن… مهم نیست برام
    ——————————————————–
    تهدید به گزارش تخلف می کنی؟؟
    تو از کجا می دونی من نخوندم؟؟
    تو گزارشت رو رد کن… مهم نیست برام

    نه بابا تهديد چيه ؟
    ميگ تو به جاي اين كه استدلالم را بشكني ، داري سرم را ميشكني ؟
    چــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟
    —————————————————————–
    اینجوری که شما میگی نیست
    خیلی ها هستن از کروبی مقبولیت بیشتری بین اعراب دارن… یکیش همین کروبی
    ضمن اینکه ما اصلا به اعراب چیکار داریم؟؟

    نه دوست من ! نمي شود سهم بزرگي از مناسبات و معادلات بي المللي را را ناديه گرفت . دينا كه همين بالاترين نيست . كمي بزرگتر است !
    —————————————————
    کلا این لینک رو در حمایت از جامعه عرب ، لبنان و غزه می بینم… به جای حمایت از ایران
    شما نگران کدومش هستی؟؟

    من نگران انســــــــــــــــــــــــــــان ها هستم . و البته مي دانم چراغي كه به خانه رواست ، به مسجد حرام است .
    اما
    شعار نه غزه نه لبنان كار كرد سلبي و منفي دارد . يعني به لحاظ اخلاقي قابل دفاع نيست . فكرش را بكنيد در اروپا و آمريكا هم همين شعار را عليه ما سر دهند ؟ درست است ؟
    مثلا : نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان ::))
    ——————————————
    آخه در کل مطلب شما، حتی داخل تیترش، یه جور مصلحت اندیشی بی مورد وجود داره
    درسته که عقلانیت سیاسی یه سری چیزها رو ایجاب می کنه، ولی حرف های کدیور هیچ عقلانیت سیاسی درش وجود نداشت
    ضمن اینکه قبل از ملاحظات سیاسی، بهتر بود ایشون ملاحظات اجتماعی رو رعایت می کرد و از طرف مردمی که یکسال گذشته جونشون رو کف دستشون گذاشتن و داخل خیابون ها شعار دادن، دروغ نمی گفت
    من با شما که مشکلی ندارم گرامی… با کدیور مشکل دارم، شدیدا
    ———————————————
    آخه در کل مطلب شما، حتی داخل تیترش، یه جور مصلحت اندیشی بی مورد وجود داره
    درسته که عقلانیت سیاسی یه سری چیزها رو ایجاب می کنه، ولی حرف های کدیور هیچ عقلانیت سیاسی درش وجود نداشت
    ضمن اینکه قبل از ملاحظات سیاسی، بهتر بود ایشون ملاحظات اجتماعی رو رعایت می کرد و از طرف مردمی که یکسال گذشته جونشون رو کف دستشون گذاشتن و داخل خیابون ها شعار دادن، دروغ نمی گفت
    من با شما که مشکلی ندارم گرامی… با کدیور مشکل دارم، شدیدا

    شعار نه غزه نه لبنان كار كرد سلبي و منفي دارد . يعني به لحاظ اخلاقي قابل دفاع نيست . فكرش را بكنيد در اروپا و آمريكا هم همين شعار را عليه ما سر دهند ؟ درست است ؟
    مثلا : نه ايران ، نه لبنان / لعنت به هر دوتاشان ::))
    دروغ نبود . مردم واقعا اين شعار را هم دادند . اما كمتر ! مطمئن باش دروغ نبود . مي فهيمي كه ::))
    ——————————————–
    ببین دوست من…. اگر ما واقعا دنبال دموکراسی هستیم، اگر دنبال جدایی دین از سیاسیت هستیم از همین اول نباید بذاریم افکار نحرافی وارد بشه
    غزه و لبنان بیشتر از اونی که مربوط به مسائل حقوق بشر بشه، مربوط به یک طیف ایدئولوژیک می شه… یه طیف افراطی اسلامی و حمایت از اونها هم کارکرد ایدئولوژیک داره
    پس بهتره از همین الان، از اینجور مسائل اجتناب کرد
    ————————————————
    اینجوری که شما میگی نیست
    خیلی ها هستن از کروبی مقبولیت بیشتری بین اعراب دارن… یکیش همین کروبی

    بنده خدا نگفته که کدیور مقبول ترین فرده

    اما شعار اول « نه غزه ، لبنان .. » كار كرد داخلي موثري تري دارد و به عوض شعار « هم غزه ، هم لبنان … » كار كرد بين المللي مفيد تري خواهد داشت

    ???????

    اگه متوجه این خط نشدید دلیلی برای منفی دادن نداره ؟
    اتفاقا به نظر من هم استدلال درستی دارد
    ————————————————–
    بحث غزه به کنار
    شما اگه یکبار لبنان رو از نزدیک می دیدی، متوجه می شدی منظوره من چیه
    اینکه بگیم، هم غزه هم لبنان…. آخه مردم لبنان که دارن به خوبی و خوشی زندگی می کنن
    ضمن اینکه اینا منظورشون از لبنان، فقط حزب الله لبنانه
    من به شخصه، حتی برای مصلحت سیاسی، حاضر نیستم حتی سوووری از لبنان و غزه حمایت کنم
    ———————————————-
    دوست من به نظر شما هدف وسیله را توجیه می کند مگر نه اینکه جنبش سبز یک جنبش ضد دروغ است آقای کدیور رسما دروغ گفته اند حتی اگر هدف خیر خواهانه ای برای جنبش داشته باشند که شخصا فکر می کنم این قلب واقعیت از سوی ایشان بیشتر به خاطر دغدغه های ایدئولوژیکی ایشان است تا کمک به جنبش . به هر حال نباید فراموش کنیم که آقای کدیور یک روحانی است و همه ی روحانیان در برابر مسئله ی اسرائیل و فلسطین دیدگاه مشترکی دارند . اضافه می کنم که شعار نه غزه نه لبنان از سوی جنبش به معنی عدم دخالت در مسئله ی فلسطین از سوی جوامع بین الملل تعبیر شد و اینکه مردم یک کشور ابتدا در برابر حکومت سرکوبگر حاکم بر کشورشان بایستند و بعدا به فکر نجات ملتهای دیگر باشند هرگز منافاتی با حقوق بشر ندارد
    ——————————————
    خوب ایشون هم داشت اشتباه می کرد… دلیل نمی شه که موسوی هر چی بگه درست باشه

    کاملا درسته که ایشان هم اشتباه می کنند ولی وقتی شما حرفهای موسوی کدیور حتی کروبی را در این زمینه که من هم باهاشون موافقم قبول ندارید پس دیگه ….
    ——————————————-
    اگه متوجه این خط نشدید دلیلی برای منفی دادن نداره ؟
    اتفاقا به نظر من هم استدلال درستی دارد

    خوب به نظره من نیست
    اگر شرط آزادی بیان وجود داشته باشه، من حق دارم به این لینک منفی بدم
    چون اینجور تحلیل ها که قرار نیست 100% درست باشه
    ———————————————-
    کاملا درسته که ایشان هم اشتباه می کنند ولی وقتی شما حرفهای موسوی کدیور حتی کروبی را در این زمینه که من هم باهاشون موافقم قبول ندارید پس دیگه ….

    موسوی خظاب به مردم گفت می تونید این شعار رو بدید
    ولی کدیور داره میگه که مردم این شعار رو دادن
    ————————————————
    از نظر شما ایرادی داره من همه حرفهای موسوی و کروبی رو قبول نداشته باشم؟؟؟
    ——————————————–
    دوست من به نظر شما هدف وسیله را توجیه می کند مگر نه اینکه جنبش سبز یک جنبش ضد دروغ است آقای کدیور رسما دروغ گفته اند حتی اگر هدف خیر خواهانه ای برای جنبش داشته باشند که شخصا فکر می کنم این قلب واقعیت از سوی ایشان بیشتر به خاطر دغدغه های ایدئولوژیکی ایشان است تا کمک به جنبش . به هر حال نباید فراموش کنیم که آقای کدیور یک روحانی است و همه ی روحانیان در برابر مسئله ی اسرائیل و فلسطین دیدگاه مشترکی دارند . اضافه می کنم که شعار نه غزه نه لبنان از سوی جنبش به معنی عدم دخالت در مسئله ی فلسطین از سوی جوامع بین الملل تعبیر شد و اینکه مردم یک کشور ابتدا در برابر حکومت سرکوبگر حاکم بر کشورشان بایستند و بعدا به فکر نجات ملتهای دیگر باشند هرگز منافاتی با حقوق بشر ندارد

    شما داريد به گفته هاي آقاي كديور به شكل ايدئولو‍يك نگاه مي كنيد . انساني نگا كنيد . لبانا به عنوان انسان . فلسطين به عنوان انسان ايران به عناون انسان .
    آن وقت چطوري مي شود توقع داشت جهانيان از ايران دفاع كنند ؟
    ——————————————
    بحث غزه به کنار
    شما اگه یکبار لبنان رو از نزدیک می دیدی، متوجه می شدی منظوره من چیه
    اینکه بگیم، هم غزه هم لبنان…. آخه مردم لبنان که دارن به خوبی و خوشی زندگی می کنن
    ضمن اینکه اینا منظورشون از لبنان، فقط حزب الله لبنانه
    من به شخصه، حتی برای مصلحت سیاسی، حاضر نیستم حتی سوووری از لبنان و غزه حمایت کنم

    بحث مصلحت سياسي نيست . بحث عقلانيت سياسي است .
    لبنان به مثابه ي اسنان
    فلسطين به مثابه انسان
    ايران به مثابه ي انسان
    آن وقت فلان سوئدي و انگليسي و آمريكايي چرا بايد از من انسان دفاع كند ؟؟؟
    ————————————————–
    انساني نگا كنيد . لبانا به عنوان انسان . فلسطين به عنوان انسان ايران به عناون انسان .
    آن وقت چطوري مي شود توقع داشت جهانيان از ايران دفاع كنند ؟

    خوب تو برو لبنان رو ببین
    اگه دلت سوخت، بیا به من بگو
    اگه انسان دوستانه قراره شعار بدیم باید در حمایت از کشورهای آفریقایی شعار بدیم
    خیای وضعشون خراب تره
    ولی چرا لبنان و غزه؟؟؟ چون ایدئولوژیکه…
    ——————————————–
    ببین دوست من…. اگر ما واقعا دنبال دموکراسی هستیم، اگر دنبال جدایی دین از سیاسیت هستیم از همین اول نباید بذاریم افکار نحرافی وارد بشه
    غزه و لبنان بیشتر از اونی که مربوط به مسائل حقوق بشر بشه، مربوط به یک طیف ایدئولوژیک می شه… یه طیف افراطی اسلامی و حمایت از اونها هم کارکرد ایدئولوژیک داره
    پس بهتره از همین الان، از اینجور مسائل اجتناب کرد

    جدايي دين از سياست كجا ؟؟ غزه و لبنان كجا ؟؟
    ما بايد گقتمان حقوق بشري را جايگزين گفتمان ن‍‍ژادي و عقيدتي بكنيم .
    لبنان ايران غزه … نبايد تحث ظلم اقليتي اوباش قرار بگيرند .
    لطفا مطالعه كنيد كه سياست هاي ايران و اسرائيل بسيار شبيه اند
    ———————————————
    خوب تو برو لبنان رو ببین
    اگه دلت سوخت، بیا به من بگو
    اگه انسان دوستانه قراره شعار بدیم باید در حمایت از کشورهای آفریقایی شعار بدیم
    خیای وضعشون خراب تره
    ولی چرا لبنان و غزه؟؟؟ چون ایدئولوژیکه…

    عزيز جان
    نه لبنان ، نه غزه : يعني آقاي اروپايي ، آقاي آمريكايي ، شما هم بگوئيد نه ايران ، آيا درسته ؟
    ———————————————
    رفیق کرد من…. به خدا لبنانی ها دارن خووووب زندگی می کنن
    و خواهشا باور داشته باش که شعار های حمایتی از غزه و لبنان، انسان دوستانه نیست… کاملا شعار دینی و عقیدتیه. آخه کجای دنیا برای انسان دوستی، موشک می فرستن برای اون کشور؟؟
    شاید حتی بشه در موارد خاصی بهش انسان دوستانه هم نگاه کرد …. ولی در حال حاضر بهتره درگیر این مسائلی که خوب و بدش در هم آمیخته شده، نشیم
    ————————————————-
    عزيز جان
    نه لبنان ، نه غزه : يعني آقاي اروپايي ، آقاي آمريكايي ، شما هم بگوئيد نه ايران ، آيا درسته

    نوع نگاهمون به مسائل با هم کمی فرق می کنه
    به خاطره همین فکر کنم بحث بی فایده باشه
    ———————————————-
    نوع نگاهمون به مسائل با هم کمی فرق می کنه
    به خاطره همین فکر کنم بحث بی فایده باشه

    نگاه كه حتما فرق مي كند . بحث هم قرار نيست به تسليم كسي بيانجامه . مهم اينه كه بحث بشه
    —————————————–
    رفیق کرد من…. به خدا لبنانی ها دارن خووووب زندگی می کنن
    و خواهشا باور داشته باش که شعار های حمایتی از غزه و لبنان، انسان دوستانه نیست… کاملا شعار دینی و عقیدتیه. آخه کجای دنیا برای انسان دوستی، موشک می فرستن برای اون کشور؟؟

    من ميدونم لبنان خوب زندگي مي كنن . من ميدونم هيچگاه براي كشتار 182 هزار كرد در عراق موضع گرفته نشد . من مي دونم براي كشتار 5000 حلبچه اي با بمب شيمايي هيچ انسان دوستي در ايران شعار نداد …..
    امــــــــــــــــــــــــــا :
    من با شعار نه انسان مخالفم . اين شعار ريشه خطر ناكي داره .
    ——————————————————
    جناب kurdboy
    همینطور که میبینید جو بالاترین اصلا زمینه بحث منطقی را فراهم نمیکند و به طرز غیر عادی و غیر طبیعی بعد از گذشت 1 روز هنوز جو «احساسی» هنوز از بین نرفته. به نظر من بهتر است جور دیگری با این فضا رفتار کرد تا مانع سو استفاده شد. این بحثها جای خود را میطلبد که «جو سازی امنیتی» در آن نباشد.
    ——————————————————–
    شما داريد به گفته هاي آقاي كديور به شكل ايدئولو‍يك نگاه مي كنيد . انساني نگا كنيد . لبانا به عنوان انسان . فلسطين به عنوان انسان ايران به عناون انسان .
    آن وقت چطوري مي شود توقع داشت جهانيان از ايران دفاع كنند ؟

    بله باید به مسائل نگاه انسانی داشت ولی از دریچه ی همین نگاه انسانی دروغ قابل توجیه نیست در ضمن گفتم با توجه به دخالتهای چندین ساله و مضر جمهوری اسلامی در مسئله ی فلسطین این شعار همه جا به عنوان عدم دخالت در مسائل فلسطین و مثبت تلقی شد در ضمن این شعار بیشتر در روز قدس داده شد و هر کسی می توانست به سادگی بفهمد هدف از آن به نوعی ریشخند به حکومت سرکوبگری بود که خواستار حقوق بشر برای دیگران و همزمان سرکوب ملت خود بود
    به هر حال مثبت می دهم تا روی جنبه ی دو م حرفهایتان یعنی اینکه کدام شعار بهتر است بیشتر بحث شود
    —————————————–
    خوب به نظره من نیست
    اگر شرط آزادی بیان وجود داشته باشه، من حق دارم به این لینک منفی بدم

    کاملا درسته
    اما آزادی بیان در بالاترین هم اجازه منفی عقیدتی را نمیدهد
    البته من نمیگویم منفی شما عقیدتی هست اما برای من روشن نیست مثلا
    ولی کدیور داره میگه که مردم این شعار رو دادن

    این نظر نشان میدهد که منفی شما نه به لینک که به شخص کدیور هست زیرا در این لینک صحبتی به اینکه مردم این شعار را دادن یا ندادن نشده بلکه اشاره به آن قسمتهایی است که آقای کدیور از این شعار حمایت کردند و تایید این شعار نه به این معنا که مردم واقعا آن شعار را داده اند
    ———————————–
    اولین دلیل منفی من، تیتر
    در دفاع از محسن كديور : «عقلانيت سياسي و اخلاقي » شعار آقاي كديور را تائيد مي كند .

    من قویا میگم که عقلانیت سیاسی در کار نیست
    اگر هم فکر می کنید منفی من عقیدتیه، خوب گزارش رد کنید…. من که مشکلی ندارم
    ———————————————
    همینطور که میبینید جو بالاترین اصلا زمینه بحث منطقی را فراهم نمیکند و به طرز غیر عادی و غیر طبیعی بعد از گذشت 1 روز هنوز جو «احساسی» هنوز از بین نرفته.

    ایبشون هم که وسط بحث، نرخ تعیین می کنند
    اگر کسی موافق شما حرف نزد، منطقی نیست؟؟
    منطق رو شما تعریف کردی اساسا؟؟؟
    هر کسی نظری داره… و آزاد هم هست که نظرش رو بیان کنه
    ————————————-
    من قویا میگم که عقلانیت سیاسی در کار نیست
    اگر هم فکر می کنید منفی من عقیدتیه، خوب گزارش رد کنید…. من که مشکلی ندارم

    منفي رو بي خيال !
    چرا عقلانيت سياسي در كار نيست ؟
    ———————————————-
    لبنان ايران غزه … نبايد تحث ظلم اقليتي اوباش قرار بگيرند .

    البته حق با شماست این درست نیست که ما راحت و آزاد در این دنیا لم بدهیم وبه
    ————————————-
    فکر غزه لبنان افریقا امریکای لاتین وبقیه دنیا نباشیم .
    —————————————-
    من با شعار نه انسان مخالفم . اين شعار ريشه خطر ناكي داره .

    حتی نگاهمون به شعار و تفسیر اون هم با هم فرق داره
    اگر می خوای با شعار های ضد انسانی مقابله کنی، فعلا از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و کلا شعارهای مرگ دار شروع کن….
    —————————————–
    چرا فکر می کنی عقلانیت سیاسی هست؟؟
    فکر کن مثلا ما از لبنان و غزه حمایت کنیم، به خاطر مسائل سیاسی
    در دنیا، کی از اینکار ما خوشش میاد؟؟؟ با اینکار چه حمایت سیاسی رو قراره جلب کنیم؟؟؟
    حتی خود فلسطینی ها و لبنانی ها خوششون نمیاد از این حمایت های بی مورد و نگاه مداخله جویانه
    عقلانیت سیاسی میگه برای یک مقطع زمانی هم که شده، باید دست از اینکار برداشت…. اگه یک روزی جنبش به سرانجام رسید، اون وقت آدم می شینه و شرایط دنیا رو بررسی می کنه و اگه لازم بود حتی به لبنان و غزه هم کمک می کنه
    ——————————
    دو مساله س، یکی اینکه شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران» متناسب با «عقلانیت سیاسی و اخلاقی» ست که این درجای خودش محل بحث است،
    اما مساله ی دیگر – که مساله ی اصلی و محوری ست – اینست که جناب کدیور گفته چنین شعاری توسط مردم داده شده، اینجا باید فارغ از درستی یا نادرستی اصل شعار به مطابقت ادعای جناب کدیور با واقعیت پرداخت، اینکه چنین شعاری از سوی مردم داده شده یا نه و اگر چنین نبوده که جناب کدیور میگویند، ایشان از این باب که حرفی خلاف واقع گفته باید نقد شود و بنظر من تمام بحثی که در بالاترین حول این حرف جناب کدیور شکل گرفته ناظر به همین موضوع «غیرواقعی بودن مدعای ایشان» هست.
    ————————————–
    به خدا لبنانی ها دارن خووووب زندگی می کنن

    اتفاقا من با همین موضوع هم مخالفم ببینید هنوز بخشهایی از لبنان در اشغال است مگر می شود قطعه ای از خاکت در اشغال باشد و زندگی خوبی داشته باشی ؟
    مگر اینکه نسبت به کشورت غیرت نداشته باشی
    ———————————————-
    من فکر نمیکنم همون عقلانیت سیاسی مورد ادعای نویسنده ایجاب کنه که یک نفر بیاد شعار مردم رو به میل خودش تغییر بده و شعاری رو که داده نشده به عنوان شعار مردم جا بزنه.
    ————————————————
    تاسف باره این طوری از یک اشتباه دفاع کردن
    ——————————————–
    آفرین بر نوشته شما!
    صدحیف که در میان ما همچنان وزنه شور و احساس بر عقلانیت می چربد.
    ——————————————-
    من فکر نمیکنم همون عقلانیت سیاسی مورد ادعای نویسنده ایجاب کنه که یک نفر بیاد شعار مردم رو به میل خودش تغییر بده و شعاری رو که داده نشده به عنوان شعار مردم جا بزنه.

    1. شهادت مي دهم كه اين شعار داده شد توسط مردم . اگر چه بسيار كم . اما همان چند دفعه هم با جمعيت بسياري همراه شد .
    2. شعار پيشنهادي مير حسين هم همين بود . شما كه كاملا پيگير هستيد . اسفنديار جان بعيده بي خبر باشي
    3. نويسنده ي مطلب خودم نيستم . اما به سفارش من نوشته شده . چون خودم شاهد بودم
    4. در مطلب از عقلانيت سياسي و اخلاقي دفاع شده است . در حالي كه به نظر من بايد از كديور هم دفاع مي شد .
    تاسف باره این طوری از یک اشتباه دفاع کردن

    چرا ؟ پس چه جوري بايد دفاع كرد و ابراز نظر كرد ؟
    ————————————————-
    اما مساله ی دیگر – که مساله ی اصلی و محوری ست – اینست که جناب کدیور گفته چنین شعاری توسط مردم داده شده، اینجا باید فارغ از درستی یا نادرستی اصل شعار به مطابقت ادعای جناب کدیور با واقعیت پرداخت، اینکه چنین شعاری از سوی مردم داده شده یا نه و اگر چنین نبوده که جناب کدیور میگویند، ایشان از این باب که حرفی خلاف واقع گفته باید نقد شود و بنظر من تمام بحثی که در بالاترین حول این حرف جناب کدیور شکل گرفته ناظر به همین موضوع «غیرواقعی بودن مدعای ایشان» هست.

    من متاسفانه دير به اين مطلب رسيدم . وگرنه شهادت مي دهم كه ابن شعار داده شد اگرچه كم . اما بسيار پر شور ، يعني با همراهي بسيار .
    پس آقاي كديور دروغ نگفته اند .
    ضمنا از بحث ايشان اين گونه استنباط مي كنم كه آقاي كديور ، خواسته ي جنبش سبز و شعار جنبش سبز را هم لبنان و هم عزه و هم ايران جاي دهد تا جايگاه جنبش سبز را ارتقا دهد . قبول كنيد اين جايگاه قابل دفاع تر است .
    ———————————————
    . شهادت مي دهم كه اين شعار داده شد توسط مردم . اگر چه بسيار كم . اما همان چند دفعه هم با جمعيت بسياري همراه شد .
    2. شعار پيشنهادي مير حسين هم همين بود . شما كه كاملا پيگير هستيد . اسفنديار جان بعيده بي خبر باشي
    3. نويسنده ي مطلب خودم نيستم . اما به سفارش من نوشته شده . چون خودم شاهد بودم
    4. در مطلب از عقلانيت سياسي و اخلاقي دفاع شده است . در حالي كه به نظر من بايد از كديور هم دفاع مي شد .
    پسرکرد عزیز هیچ آدم عاقلی نمیاد نظر خودش یا آنچه را خودش مفید میدونه به عنوان شعار مردم معرفی کنه. اگر بخواهیم صادقانه موضوع رو بررسی کنیم آقای کدیور اشتباه کرده . اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم آقای کدیور در صدد قالب کردن نظر خود به جای نظر مردم است. کسی به آقای کدیور وکالت نداده که شعار مردم را وارد پروسسور آنچه عقلانیت سیاسی می نامد وارد کندو بعد از پردازش نتیجه مطلوب خود را به عنوان نظر مردم در تلویزیون اعلام کند. این اسمش عدم صداقت است و جنبش برای مقابله باهمین ریاکاریها بوجود آمده. این که شدنی نیست میلیونها نفر باطوم بخورند و کشته بدهند آقای کدیور شعار مورد نظرش را به جای آنها اعلام کند.
    ———————————————
    این اسمش عدم صداقت است و جنبش برای مقابله باهمین ریاکاریها بوجود آمده. این که شدنی نیست میلیونها نفر باطوم بخورند و کشته بدهند آقای کدیور شعار مورد نظرش را به جای آنها اعلام کند.

    با اين قسمت موافقم كاملا . اين حق را هيچكس ندارد

    پسرکرد عزیز هیچ آدم عاقلی نمیاد نظر خودش یا آنچه را خودش مفید میدونه به عنوان شعار مردم معرفی کنه.

    اما اين را نه !
    اتفاقا آدم هاي عاقل اين كار رو مي كنن . حالا پيشنهادشون غلطه يا درست . بحث ديگريه
    اگر بخواهیم صادقانه موضوع رو بررسی کنیم آقای کدیور اشتباه کرده . اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم آقای کدیور در صدد قالب کردن نظر خود به جای نظر مردم است

    به اين مي گويند يك انتقاد بسيار خوب و عقلاني از حرف هاي آقاي كديور !
    ——————————————
    با احترام به همه ي منتقدان ، با خواندن نظرات چند سوال دارم :
    1. چرا ميان اين همه گفته ي كديور ، اين يك جمله « مشهور» شده است ؟
    2. تفاوت اين دو شعار چيست ؟
    3. آيا « غزه » با « حماس » تفاوتي ندارد ؟ مگر « ايران » با « احمدي ن‍ژاد » يكي هستند ؟
    4. چرا دفاع از حقوق انساني مردم غزه بايد با عكس العمل منفي مواجه شود ؟ آيا ريشه ي اين مواجهه به محسن كديور بر مي گرددد يا مردم غزه يا ايدئولو‍ژي گرايي ؟
    5. آيا دفاع ايدئولوژيك با انكار ايدئولوژيك تفاوت دارد ؟
    6. چرا منتقدان روشنفكران ديني ، بيشتر سلبي و انتقادي عمل مي كنند و بيش از آنچه كنش داشته باشند ، واكنش دارند ؟ به صورت خاص كسي چون نوري علا چرا فقط انتقاد مي كند ؟چرا فقط جمعه گردي مي كند ؟ 66 روز ديگر هفته را چرا با ما نيست ؟ ( اين تمثيل است )
    7. چرا ميان اين همه روشنفكر سكولار نام حلقه ي جرس بر سر زبان هاست ؟ آيا حلقه ي جرس عمل گرا تر و موثر تر نيستند ؟ آيا روشنفكران مستقل و سكولار ، اهمال نمي كنند ؟ چرا گفتمان سكولارها يك گفتمان خاموش و كم رونق است در حالي كه پشتوانه ي علمي و آكادميك و عملي بيشتري دارند ؟
    با درودر بر همگي ..
    سارا زرتشت

  5. محمود
    ژوئن 28, 2010 در 2:22 ب.ظ.

    خانم سارا
    خواهشمند است سفسطه نفرماييد
    صحبت معترضان آقاي كديور اين بود و هست كه ايشان مي توانست بگويد نظر من اين است : » هم غزه هم لبنان جانم فداي ايران »
    نه آن كه بگويد مردم ايران در خيابان ها گفتند : » هم غزه هم لبنان جانم فداي ايران »
    يه كلام : چرا ايشان دروغ گفت و بعد هم متاسفانه سفسطه كرد
    شما چرا به اين سفسطه ادامه مي دهي

  1. ژوئن 24, 2010 در 8:25 ق.ظ.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: