خانه > پیام سبز > در ستایش همسر شهید باکری

در ستایش همسر شهید باکری

نمی دانم نامه ی همسر شهید باکری را به عزیز جعفری فرمانده سپاه  را خوانده اید یا نه . پیشنهاد می کنم آن را از دست ندهید ،بخصوص آنجایی را که  آدم را به  صحنه ای مشهور از فیلم پدر خوانده  – عظیم ترین فیلم تاریخ سینما –  می برد وعظمت و هیبت گفتار آل پاچینو را به یاد می آورد که به شعورم توهین نکنید :

  • لطفا به من نگویید چند موشک ساخته اید و یا چند هواپیما به هوا فرستاده اید، از رشد اقتصادی و مادی هم نگویید. چون احساس می کنم به شعورم توهین می شود. می دانید که هم می فهمیم، و هم می دانیم. فقط پاسخ این سوال مرا بدهید که در این کشور که امثال شما آن را اداره می کنند، جایگاه کرامت انسان کجاست؟

و  شاید از آن هم مهم تر ،  آن جایی که با ذکر یک  خاطره ،  رفتار شهید باکری و جعفری را مقایسه کرده است و  از آزادی زنان در ازدواج با زیباترین ادبیات دفاع می کند که « درتفویض ولایتش به وظیفه ام عمل کرده ام »، تااز ناموس شهدا دفاع کنم . باور کنید به یاد خسرو شیرین  نظامی و نوشته ی دوزن از  شهید راه آزادی ، سعیدی سیرجانی افتادم  :

  • به یاد دارم که روزی همسرتان به من گفتند که بدون اجازه شما کاری نمی کنند و فقط از شما اجازه دارند که تا نانوایی بروند. این قضیه را برای حمید تعریف کردم و به او گفتم که از امروز من هم فقط با اجازه تو بیرون می روم و وظایف بیرون از خانه به عهده توست. او قبول کرد و به شوخی گفت که من نسبت به تو ولایت دارم و باید از من اطاعت کنی! اما چون دیر به دیر به خانه می آمد، فقط یک بار توانست خرید خانه را انجام دهد و دفعه بعد که پس از ۱۵روز آن هم شبانه به خانه آمد با خجالت گفت: ” فاطمه! می توانم ولایتم را از شما بردارم؟ شما کارهای خانه و بیرون از خانه را انجام دهید!” … جناب سردار جعفری شما که اینگونه به حریم زنان معتقد هستید، نمی دانم وقتی آقای ذوالنور) ! (به خود اجازه دادند در جمع مردان، برای هدایت فکری آنها روایت های دروغ از زندگی خصوصی من و همسر آقا مهدی بیان کنند، چه حالی داشتید؟ من که گناهی نکردم چون طبق وصیت حمید و تفویض ولایتش به وظیفه ام عمل کرده ام. اما شما چه؟ آیا در دفاع از ناموس شهدا کوتاهی نکرده اید؟!!! نمی دانم! شاید اعتراض کرده باشید، اما صدای اعتراضتان به گوش کسی نرسیده! در صورتی که فرمایشات آقای ذوالنور نقل و نبات همه مجالس شده بود….

از خودم می پرسم ، آیا  عزیز جعفری  توان و جرات ایستادن رو در روی همسر یکی از  ماندگارترین  شهیدان  این دیار و سرداران دفاع مقدس را  دارد ؟ آیا مردش هست که با همه ی سوغاتی هایش ! با همسر این شهید  حداقل در باره ی جنگ و دفاع  مناظره کند ؟ براستی برای ملت ایران تمام وجود  عزیز جعفری و یارانش به اندازه ی خاطره های  همسر شهید باکری ارزش دارند ؟ بعید می دانم .

از طرفی دیگر ، این رفتار همسر شهید باکری ، برای من نشانی از کنشگری است . کنشگری در جنبش سبز . همانی که خیلی ازمردها فراموشش کرده اند و این روزها  بیشتر زحمت و بارش  بر دوش زنانی چون شیرین و  شیوا  و زهرا  و ژیلا و و مسیح و  فاطمه است .

.

فاطمه چهل امیرانی را ستایش می کنم نه تنها  به خاطر آن که همسر سردار سرداران شهید حمید باکری بوده  است  ، بلکه به خاطر آن که یک کنش گر سبز است و جای خالی بسیاری از مردها را پر کرده است و در مقابل بسیاری از  دوپاهای  ریش دار اما بی ریشه ایستاده است . پس ستایشش می کنم بسان یک زن !

.

.

.


منبع: خودنویس ، نویسنده :  سارا زرتشت

دسته‌ها:پیام سبز
  1. س ع
    سپتامبر 21, 2010 در 2:12 ب.ظ.

    به گمانم درجه حساسیت بسیاری از این دوپاهای ریشدار کمتر از آن شده که با چنین کنشهایی تحت تاثیر قرار گیرند. باید محرکهای قویتری بکار آورد.

    • سپتامبر 21, 2010 در 2:56 ب.ظ.

      جناب س.ع

      به ریشتون قسم ،
      همین اندازه برای «دو پاها» کافیه ، بیشتر از رو ما برای برای « چهار پاها » بکار می بریم . نمیدونم با « این حال » هنوز بر سر پیشنهادتون هستین؟ 🙂

  2. میهمان
    سپتامبر 21, 2010 در 3:55 ب.ظ.

    درود بر تو هم سارا . منصفانه می نویسی و چه قشنگ هم می نویسی . افرین بر تو سارا زرتشت

  3. lord
    سپتامبر 21, 2010 در 4:00 ب.ظ.

    برای همسر این شهید والا مقام متاسفم که هرچی ضد انقلاب براش هورا می کشه

    • سارا زرتشت
      سپتامبر 21, 2010 در 4:21 ب.ظ.

      همسر شهید باکری عین انقلابه . شما بفرمائید کجا ایستادین ؟ سردار جعفریتون ضد انقلاب ترین کسی است که تاریخ ایران دیده که در تاریخ تنها یک نفر علیه انقلاب و آرمان های انقلاب کودتا کرد اون همین آقای جعفری بود . با هم بگم ؟

  4. سپتامبر 21, 2010 در 5:13 ب.ظ.

    سلام. شما عضو بالاترینی ؟ من می خوام بدونم چه جوری می شه اعتماد بچه های بالاترین رو جلب کرد که یه دعوتنامه هم به ما بدن. خسته شدم از بس به عنوان میهمان بالاترین خوندم
    😦

  5. ناشناس
    سپتامبر 22, 2010 در 7:50 ق.ظ.

    درود بر شعور وشرافت این زن شریف که در حقش ظلم ها میشود.ما همه بر انسانهایی چون شما وزنانی چون شما احترام میگذاریم شما بزرگوارید.که شرف وحقیقت را به این دژخیمان نفروختید.

  6. ramin
    سپتامبر 23, 2010 در 7:46 ب.ظ.

    مهم حال الان شماست که حالا ضدانقلاب هستید به درک که زن کی بودید

  7. تینا
    اکتبر 2, 2010 در 11:49 ق.ظ.

    رامبن میدونی ضدانقلاب یعنی چه؟وقتی خانواده رزمنده هالحظه ای ارامش نداشتن تو کجا بودی؟ اگه اون زن ویاامثال اون اجازه نمیدادن شوهراوبچه هاشون برن جنگ اونوقت تو به این راحتی میتونستی رجز بخونی ویاوه گویی کنی؟بهتر ه مواظب حرفامون باشیم واخرتمونو نفروشیم البت اگه اعتقاد داشته باشی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

